Luftförorening under 6 veckor

Hej jag ska åka till Kina i sommar (Juli-augusti) i 6 veckor. Jag ska på träningsläger där så jag kommer andas mycket luft utomhus. väljer mellan 2 läger, det ena ligger i närheten av en stad som har ca 80AQI i juli och den andra i närheten av en stad som har ca 60AQI i juli. Jag undrar om denna skillnad bör vara en stor faktor i mitt val av ställe samt om man kan få långsiktiga hälsoproblem av en sådan vistelse.

Skulle vara supertacksam för svar då ingen annan verkar kunna svara på det, MVH Lukas Petersson

Kommentarer

  • Hej Lukas

    För att diskutera hälsopåverkan av luftföroreningar är det bäst att du vänder dig till Naturvårdsverket eller Umeå Universitet som forskar inom detta område.
    Erik Klimatologi