Varför har kusten alltid någon grad kallare?

Varför har alltid Nynäshamnsområdet några eller någon grad kallar än resten av karta på det lokala Vädret på Stockholm?

Kommentarer

  • Hej Rolf!

    När man bor vid kusten, så är det nästan alltid så att man temperaturmässigt INTE får uppleva de högsta eller de lägsta temperaturerna. På vintern blir det högre temperaturer än i de inre delarna (vattnet är relativt varmt) och på sommaren dämpar vattnet temperaturerna (vattnet ligger väl kring 20 grader). Sen är förstås vindriktningen av största betydelse!

    Men det är väl bara att gratulera till ditt boende vid havet!