Långtidsprognos

Hej!
Ni har utmärkta 10-dagars prognoser.
MEN det vore trevligt att få en kvalificerad gissning den närmaste 30-dagars perioden. Gissningen kan vara utförd med flera alternativ, så att man få NÅGON aning om vad som kan komma, eventuellt.

Ni vet ju egentligen vad som skall hända, problemet är när och kanske hur mycket....?

Kommentarer

  • Hej Nils,
    Nja, efter 10 dygn finns egentligen inga prognoskartor värda namnet ens. Det blir mer eller mindre bara gissningar som även skulle kunna baseras på statistik. Läs mer om vilka prognosmodeller som används under följande länk:
    http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/m...
    Det finns s.k månadsförutsägelser men då handlar det inte om prognoser utan om en förutsägelse baserad på nuläget och tidigare statistik.

  • Ja, varför inte lämna med en månadsgissning oxså?
    En gissning är bättre än ett blankt papper.....
    Nils Rydström