Kustobservationer

Hej hej, jag undrar varför ni har ändrat informationen från kuststationerna. Tidigare kunde man se kurvor på hur vind och temperatur hade ändrats senaste dygnet. Nu visas endast en observation, som i mitt fall när jag tittade var 1,5 timme gammal. Varför har ni försämrat detta så radikalt? Med storm/orkan i analkande så känns er information tämligen gammal och föråldrad, fastän ni har kraftfull teknik bakom er- Svårförståeligt då att ni försämrar informationen. Vh Lars

Kommentarer

  • Hej Lars, tack för att du kontaktar oss om detta.
    Har du hittat till tjänsten Observationer? Den ger dig just diagramkurvor på alla meteorologiska parametrar du vill titta på; Lufttemperatur, Vind, Luftfuktighet, Nederbörd (timme), Nederbörd (dygn), Lufttryck och Sikt.
    Klicka på önskad station i kartan, eller hitta en plats med hjälp av sökfunktionen, och sen hittar du dessa diagram längre ner på sidan.
    Glöm inte att spara dina favoriter!
    Hoppas denna information hjälper dig, återkom gärna annars!
  • Vart har sverige kartan med kuststationer na tagit vägen? Jag får bara

    in Stockholms särgård!!!
  • Hej Ingemar,

    Om det är Kustväder du menar så har denna tjänst upphört from 21/4. Vi hänvisar till Hav-och kustväder istället.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst