Klimat, medeltemperaturer olika orter

Hej ! Har ni inte en enkel sida där man kan jämföra olika städers klimat, månad för månad. (ref period 1961-90 och evt 1991-2017) I SIFFROR månad för månad samt år. Inklusive de varmaste och kallaste mätstationerna i Skåne, övriga Götaland, Stockholm - Östra Svealand, Västra Svealand, Nedre och övre Norrland. Totalt 25-30 mätstationer kanske ? Om man jämföra 61-91 med en senare period hade varit extra intressant.

Det är väldigt svårt att hitta det mest viktiga/intressanta i tabellform.

---------------------------------------------------------
Jag efterlyser dessutom följande 6 tabeller - med orter enligt ovan [inkl. de varmaste/kallaste] för - allt baserat på genomsnitt under minst 25 hellst 30 år.
* summa dygn där orterna/måtstationerna haft dygnsmedel ÖVER -20/ -15/ -10C / -5 / 0/ +5 / +10 /+15  /+20/ +25 resp
* summa dygn UNDER samma värden. [= två tabeller]
* samma sak fast gällande [genomsnittlig fortfarande] summa dygn med MAX-temperaturer ÖVER samma intervall (och då är väl +30 behövas)
*  summa dygn med maxtemperaturer UNDER dessa dessa värden
* och motsvarande för (genomsnittlig) MIN-temperatur ÖVER - och UNDER.

Förtydligande - låt säga en ort/mätstation har dygnsmedel 17 dygn ÖVER +25, samt 30 dygn mellan +20 och +25 - då blir det 17+30=47 dygn ÖVER +20. UNDER blir motsatsen : 365 - 47 = 318 dygn med dygnsmedel UNDER +20. Och det samma för dygnsmax och dygnsmin. (Rikets mildaste resp kyligaste vinter och sommar mätstationer bör vara med)

*** (kommentar bara) ***
Mildaste vinterplats i Sverige misstänker jag är en del småorter vid kusten, med brant kust mot öst/nordöst - t.ex Kyrkbackens hamn på Ven. Men där finns tyvärr inte någon mätstation - "uppe på" ön , 40-50 m.ö.h är påtagligt kallare , när det är riktigt kallt.
***

MVH Pontus Eriksson
(Tacksam för någon form av klimattabell i siffror. 1961-90 åtminstone)