Karta

Varför har ni förminskat, både norra Sverige på era kartor när ni visar väderprognoserna i TV? Avstånden är helt felaktiga. Bor själv i Ångermanland. De flesta, inklusive skolbarnen tror ju att Sverige ser ut som på era kartor! Är södra Sverige viktigare än norra? De får ju alltid en mer detaljerad prognos än vad vi får.

Kommentarer

  • Hej!

    SMHI har inget inflytande över hur vädret presenteras i TV. De olika TV-bolagen har egna meteorologiska team som sköter den saken.