Karta med isobarer

Varför har inte Smhi en karta där isobararna är inlagda. Har varit inne på er "lan-karta men där följer inte isobarerna med när man vill se utvecklingen. DMI och YR har kartor men jag skulle gärna se en hos SMHI. Dessutom tycker jag att ni skall ta bort frågor som är 6 år! gamla och som utlovar det jag frågar efter snart.

Kommentarer

  • Hej Christer!
    I tjänsten Hav- och kustväder ser du isobarer. Jag hoppas att du kan bli hjälpt kartan!
    Bästa hälsningar
  • Är det omöjligt att få tillbaka en vettig översiktskarta över Nordatlanten/Sverige där man ser högtryck/lågtryck och isobarer för var 12:e timme helst 3 till 5 dygn framåt.
    Mvh Tore
  • Hej,
    Vi har sådana kartor under utveckling. Smakprov 1 kan få isobarer också men de syns just nu endast i smakprov 2. För att visa kartorna behöver vi en ny kartmodul som måste utvecklas. Våra utvecklare har väldigt mycket att göra fram till sommaren så förhoppningsvis kan det vara klart i höst. Isobarer och vind hittar du i vår tjänst Hav- och kustväder; https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/hav-och-kustvader/q/Stockholm/2673730#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,parameter=wind

    Med vänlig hälsning,
    Josef

    Smakprov 1:

    Smakprov 2: