Jag tror bildtexten på er websida är fel.

Hej,
Jag tittar på denna sida:
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/iskristall-snostjarna-och-snoflinga-1.128625

Där står det:
En snöstjärna väger i runda slängar 0,03 mg och består av storleksordningen 1018 vattenmolekyler (en miljon, miljon, miljon stycken).

En snöflinga är ett stort antal snöstjärnor som klumpat ihop sig. Ibland kan snöflingorna vara jättestora (vem har inte hört "stora som dasslock"), men en typisk snöflinga består av omkring 100 stycken snöstjärnor.

Men sen finns det en bild som visar flera olika snöstjärnor, men bildtexten identifierar dessa som "snöflingor", vilket är fel, såvitt jag förstår från er text ovan.

Varje snöflinga har en helt unik geometrisk form, men oftast har de sex armar.

/Malin

Kommentarer

  • Hej Malin
    Tack för din vaksamhet. Hemsidan är nu uppdaterad.

    Hälsningar
    Lennart Wern