IPCC specialrapport 2018

Hej är IPCCs specialrapport om klimatförändringar från oktober 2018 redan översatt till svenska?

Kommentarer

  • Hej Alexandra,

    Ber om ursäkt för att ditt svar har dröjt. Jag har varit i kontakt med en annan avdelning för att få en uppskattad tid på när IPCCs rapport kommer översättas till svenska, men har dessvärre inte fått något svar från dem. Den är dock inte översatt än.
    Jag återkommer till dig när jag har fått mer information!

    Vänliga hälsningar,
  • Hej Alexandra,

    Nu äntligen är IPCC specialrapporten översatt till svenska.
    Här kan du hitta den: https://www.smhi.se/klimat/ipcc/ipcc-resultat/ar6-specialrapport-om-1-5-graders-uppvarmning-1.140896

    Vi ber om ursäkt att översättning har dröjt men eftersom det är viktigt att alla facktermer blir korrekt översatta så har det tagit lite tid.

    Trevlig helg!

    Vänliga hälsningar,