I vilken tidszon presenteras summerade data som solskenstid?

Utgår ni alltid från UTC-tid när ni återger t.ex. månadsvärden för solskenstid? Om vi säger att Kiruna hade x antal sekunder solskenstid i juni ett visst år, ska man alltså tolka det som att mätperioden i själva verket går från 1 juni 01:00 till 1 juli 01:00 svensk normaltid (dvs. 1 juni 02:00 till 1 juli 02:00 svensk sommartid)?