Hur var vädret

Läser att det är en ny tjänst. Men den har väl funnits i flera år. https://www.smhi.se/nyhetsarkiv/hur-var-vadret-helt-ny-webbtjanst-fran-smhi-1.177976. /Anders

Anders Hjort

Kommentarer

  • Nja, den är så pass omgjord så att vi ser den som ny. Vi lånade namnet och en del av idéerna från den gamla.

    Leif Webbkoordinator
  • Hej!
    Får inte fram lika bra info som i tidigare version. Vilket kort ska jag välja om jag vill se hur vädret var i Uppsala jan. 2003 tex? Nu får jag bara fram en massa kurvor och tabeller med temperatur. Inget om sol och hur mkt nederbörd som föll, vilket man kunde tidigare. Finns bara en parameter att välja och det är temperatur.

    Mvh
    Aners
    Anders Hjort
  • Hej Anders! I starten så är det bara temperatur men fler parametrar är planerade. Nederbörd är nästa på listan. Sen beror det på tillgången på data som styr vilka andra parametrar som följer.
    Leif Webbkoordinator