Hur får jag varningar?

Hej, hur är det tänkt att jag ska bli medveten om att ni har utfärdat en varning i mitt område?
Det går inte att få noteringar via appen.
RSS-flödet har ni stängt ner.
På Twitter har ni slutat rapportera varningar.
Om ni beslutar att gå över till nya kommunikationsvägar är det inte bättre att implementera dessa fullt ut innan ni stryper dom befintliga?
Det bästa vore om appen hanterade detta med möjligheten att välja för vilka kategorier och områden man vill ha varningar. Det får även gärna fungera utomlands om något sådant samarbete är möjligt.
Ser fram emot att kunna ta del av era varningar igen framöver!
MvhSimon

Kommentarer

  • Hej Simon, tack för ditt inlägg!
    Vi beklagar att du upplever det som att vi stängt ner kommunikationsvägarna för att passivt ta emot varningar.
    Appen har inte tekniken implementerad.
    RSS-flödet stängdes ner på grund av bristande kvalité i tekniken.
    Administrationen kring Twitter-varningarna blev för omfattande.

    Vi håller på med en helt ny app, den ska hantera pushnotiser för varningar, den kommer inom en snar framtid, tills dess hoppas vi att du kikar in på vår varningssida när du vill ha den informationen. Högre varningsnivåer meddelas som vanligt via svensk media.

    Önskar dig en fortsatt bra måndag!
  • Hej,

    Hur går det med den nya appen?

    Hur tänker ni att jag ska ta del av varningar under tiden? Jag följer inte nyheterna dagligen och vill inte ha konstant bevakning på er hemsida.

    Mvh
    Simon
  • Hej Simon,
    Det rullar på med utvecklingen, den nya widgeten för iPhone är stabil och pushnotiser för alla varningsdistrikt fungerar. Vi håller för tillfället på att finslipa VoiceOver, vi vill ju även i fortsättningen vara synskadades förstahandsval.
    Vi kan inte gå ut med något datum, beklagar detta.
  • Låter bra!

    Finns det möjlighet att vara med och betatesta?

    MvhSimon
  • Hej Simon,
    Det ska nog gå bra, skicka ett mail till betaapp.iphone@smhi.se så hör vi av oss när det blir aktuellt.