Förslag till Hav och kustväder Beta

Hej,

Jag har börjat använda mig av ert hav och kustväder beta. Det jag saknar är möjlighet att lägga in en position eller en plats en bit ut i skärgården eller havet när jag lägger in min önskan om prognosområde. Tänker mig i likhet med yrs punktvarsel eller era punktprognoser i bizmet. Jag anser att det är mycket viktigt då en geografiskt by eller stad ofta ligger en bit in över land och på så sätt bidrar till att visa en prognos med något lägre vindstyrka.

Mvh Joakim

Kommentarer

  • Hej!
    Vi kommer jobba för att göra detta möjligt, att kunna klicka var som helst i kartan och få prognosen för den punkten. Jag hoppas det motsvarar dina förväntningar!

    Bästa hälsningar
    Johanna

  • Tack, det ser jag fram emot!

    Mvh Joakim

  • Den uppdaterade version av hav och kustväder är för uppdelad. En som vill ut i skärgården vill veta medelvind, byvind och skikt samt vindriktning, nederbörd, och temperatur överskådligt i samma vy gärna tabell, vet man det för flera dagar framåt så får du klart för dig hur stabilt vädret är.

    Nya versionen är uppdelad så att du får söka om för att få alla data och data om siktförhållanden har försvunnit, även om det var fel så var det enda förvarningen om dimma eller nederbörd på sidan. Hänvisa inte till appen för den kräver en mobil med internetuppkoppling. Ute gäller radioprognosen. Den tidigare versionen motiverade ett ändrat utseende men det försvarar inte att ta bort och dela upp informationen.
    I övrigt har jag använt Hav och Kustväder, den ända tillförlitliga väderkällan i skärgårdssammanhang och är mycket tacksam för den när jag ordnat turer för paddlare i ett antal år året om.
  • Hej Mattias!
    Tack för att du hör av dig till oss. Jag förstår ditt önskemål om att ha alla parametrar i samma tabell. Tyvärr är det svårt att presentera många olika parametrar i samma tabell, och få tabellen läsbar i många olika enheter såsom mobil och läsplatta. Men vi får diskutera detta igen och se om vi kan komma fram till en lösning.
    Vi tar även med oss önskemålet om sikt.
    Bästa hälsningar