Frosthalka, ishalka, Snödrev? Här kan ni läsa mer om trafikväder

Vädret är av stor betydelse för bilister och andra som rör sig i trafiken. Särskilt vintertid kan vädret innebära stora problem med snöstormar och halka på vägarna. Här är några bra länkar för mer information om trafikväder! Kör försiktigt!

SMHI Kundtjänst

Kommentarer

  • Frosthalka, ishalka, Snödrev? I vår artikel Trafikväder SMHI  förklaras några av de vanligaste begreppen när man pratar om vädret på vägarna.

    När är det dags att byta däck? Läs Transportstyrelsens information om sommar- och vinterdäck

    Underkylt regn? När vädret pendlar mellan kyla och töväder förekommer ofta perioder med besvärligt väglag. Speciellt svåra halktillfällen uppträder i samband med att underkylt regn eller duggregn faller. Läs mer i vår artikel om Underkylt regn

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.