Hur laddar jag ner GRIB filer för sjöväder (vind)?

Kan jag ladda ner GRIB filer för sjöväder (vind) från SMHI?

Kommentarer

  • Hej Bo!

    Vind finns i sjöväder från PMP. Är du intresserade av att få tillgång till PMP finns vårt API för PMP i öppna data. I detta API kan man välja att ladda ned hela fältet för vind, här är en beskrivning av parametrarna

    Formatet är dock inte GRIB. Om det är GRIB som efterfrågas kan du få tillgång till PMP i sin helhet (i GRIB) mot leveransavgift. Skicka i så fall ett mail till opendata@smhi.se för beställning.