Grafik med lågtrycke-ts(ns) ban-a(or) angivna

Varför publicerar ni inte lågtrycke-ts(ns) prognosticerade ban-a(or) som en kurvskara(flera kurvskaror)
där ni anger när ban-an(orna) räknades ut och eller publicerades på webben?
En tidpunkt för varje kurva, vid eller på resp. kurva.

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för ett bra förslag. Vi utvecklar just nu en karta över "Skandinavien" där man kan följa lågtrycken på ett enklare sätt.
    Jag tar med mig ditt förslag så får vi se vad som är mojligt.

    Med vänlig hälsning,
  • Jag saknar också de gamla väderkartorna med låg- och högtryck och kall- och varmfronter. Man fick snabbt en uppfattning om vädersituationen och kunde även bedöma utvecklingen de närmaste dagarna.
    Varför har de försvunnit?
    Hälsningar
    Tomas
  • Hej,
    Vi har kartor under utveckling som vi finslipar. De måste också tillgänglighetsanpassas. När det är färdigt kommer det komma ut på vår hemsida i första hand. Här kommer ett smakprov på hur de ser ut nu:

    Med vänlig hälsning,