Funderar över dimetylsulfiden

Funderar över dimetylsulfiden, en lättflyktig gas, ett resultat av biologisk aktivitet i världshaven. Den lär underlätta molnbildningen. Vad händer när den accelererande utarmningen av djurlivet får fortgå?

Kommentarer

  • Hej Begnt
    Det stämmer att dimetylsulfid (DMS) kan påverka partikelbildningen och molnbildningen i atomsfären. Men hur förändringen i havet påverkar de mikroorganismer som producerar DMS och det i sin tur påverkar den komplexa molnbildningen är utanför SMHIs forskningsområde.
    Kanske kan de meteorologiska institutionerna på de svenska universiteten ge dig mer svar?
    Erik Klimatologi