Vad betyder frisk och hård vind?

Vad betyder frisk och hård vind.
Jag tycker det låter som att det är mer en fråga om vad jag tycker.
Inte något mätbart.
När jag tittar på DMI finns tex månad och säsong, där framgår det att
framtid väder är osäkert och meteorologen gissar.
Men dagen vind bör det väl vara bättre prognos på
än något som liknar tyckande.
Lite mer m/s eller kuling?

Kommentarer

  • Hej Tomas!

    Även om upplevelsen av vinden är väldigt individuell så finns det en definition av vad som är hårda och friska vindar. I vår artikel Skalor för vindhastighet  beskrivs hela skalan, allt från lugnt till orkan.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.