Fråga om griddade data

Jag har laddat ned griddade data (temp, nederbörd) fram t o m 2014 för RT90 1737000 7084000, då jag vill analysera en långtidsserie (växt-patogen). Finns data fr o m 2015 att tillgå? Vem kan jag kontakta?

Kommentarer

  • Hej Lars,
    Du kan hitta nerladdningsbara observationer på http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore, men då är det inte beräknade observationer (ej griddade) utan granskade observationer ifrån vårt stationsnät.

    Om du inte hittar den data du önskar på smhi.se, vänligen skicka förfrågan till dataleveranser@smhi.se

    Hoppas att du får tag i den data du önskar.

  • Hej
    Jag begriper det. Men min fråga var snarast om det finns griddade data fr o m 2015 att tillgå alternativt när sådana kan förväntas. Om griddade data rekommenderas vid analyser av miljöförändringar borde det rimligen ske en kontinuerlig uppgradering. Den kan väl inte ha upphört?
    Det borde finnas någon som kan ge svar på det.
    Tacksam för all vägledning!
    Lars

  • Hej Lars,

    Jag har skickat vidare din fråga till ansvariga för Luftweb för att se om de uppgifterna du söker efter finns på annat håll, eller om det är ett uppdrag som vi haft men som nu inte längre är aktuell. Återkommer så fort jag får svar!

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.