Fotograferade detta den 30/8 kl.10.25 över Göta Kanal. Syntes ett kort ögonblick. Kan det vara Halo?

Eva Trobäck

Kommentarer

  • Hej Eva

    Nej, halo är det inte. Här kan du läsa mer om Halo:
    https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/halofenomen/halo-1.428

    Kan det vara så att det är en effekt från linsen i kameran?

    Hälsningar

    Lennart Wern
    Lennart
  • Det kan vara en kondensationsstrimma efter en neteor.
    Per-Erik Hedén
  • Hej Per-Erik

    Jag kan inte svara på om det kan vara en kondensationsstrimma från en meteor. Astronomiska institutionerna i Uppsala,, Stockholm eller Lund kanske kan svara på det? Berätta gärna om du får reda på vad det är.

    Hälsningar
    Lennart Wern

    Lennart