Förslag till bättre översikt och pedagogik!

Som gammal långseglare ( 7 år i Medelhavet och 2005/06 över Atlanten ) har jag haft möjlighet att prova åtskilliga väder-sidor. ( Naturligtvis mycket gribfiler med vindar, tryckkurvor, och regnmoln både via kortvåg ( airmail) och internet ).

Det går att hitta det mesta avseende Sverige på SMHI, både vindar, tryckfördelning, regnfronter, men ni har inte lyckats med överskådligheten. Det är för plottrigt.
Oftast för små kartor och alltför begränsad geografi.Visa mer än lokala bitar av Sverige.

Måste säga att DMI lyckats fantastiskt väl med färgerna och kartstorleken ( kolla deras nederbörds-karta ). Också med et väldigt pedagogiskt prognos-verktyg över de kommande 2-3 dygnen. Deras temperatur-prognoskarta är också mycket pedagogisk både till färgval och prognos-verktyg.

Min förhoppning är att ni visar lite mer än bara Sverige eller delar av Sverige.
Ett norra-Europa perspektiv ( ungefär som DMI ) vore toppen.

Lycka till!

Mvh Åke Thorn

Kommentarer

  • Hej Åke!

    Tack för dina synpunkter! Alla inlägg som är av förbättringskaraktär taggar vi alltid som förbättringsförslag som våra utvecklare får titta på vad som är möjligt att genomföra i kommande lanseringar. Tack för ditt inlägg så länge.

  • Hej!
    Vi kommer inom några veckor uppdatera denna tjänst för Hav o kust. Du får gärna delge dina åsikter om den nya tjänsten, när den är ute! Det är mycket värdefullt!
    Bästa hälsningar