Förslag justering på hav och kustväder

sidan för "hav och kustväder" är mycket trevlig och går att använda till mycket när man bor/är på sjön och längs våra kuster. Dock har årets sommar visat ett problem med "yttemp och is":

Vattentemperaturen visas bara upp till 22 grader (vit färg = ">22 grader") vilket Östersjön i stort sett har varit den senaste månaden eller något däråt. Lite tråkigt med en konstant vit karta....

Förslag: utöka graderingen upp till minst 25-26 grader. Enligt forskare lär ju risken för liknande somrar inte minska framöver.

Kommentarer

  • Hej Pär,
    Tack för bra synpunkt. Vi gör en översyn!
    Med vänlig hälsning,

  • Detsamma gäller prognoskartan för lufttemperatur som stannar vid 24 grader, vilket sett rätt enahanda ut i sommar.
  • Hej,
    Tack återigen!
    Dessa tjänster kommer att åtgärdas under vintern.

    Med vänlig hälsning,