Förslag hemsida/observationer

Ordna sidan observationer så som max/min sidan, att man först väljer landsdel sedan län, det borde gör det lättare att navigera.

Tills vidare kan ni väl lägga till gränserna till Norge/Finland som försvinner när man zoomar in..

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för förslaget om val av landsdel och län. Det får vi diskutera!
    Vi håller just nu på att åtgärda gränserna.

    Bästa hälsningar

  • Hej!
    Mycket bra hemsida.

    Jag har följande förbättringsförslag:
    Under rubriken "10dygnsprognos för xx"
    ska ochså anges när prognosen gjordes.
    Det passar bättre ihop än som nu när det står
    längst ner som man inte ser direkt.
    MVH
    Johan

  • Hej Johan!

    Ett mycket bra förslag! Jag skickar vidare det till våra utvecklare så får de se om det går att ändra inför kommande lanseringar.

  • Hej!
    Nytt förbättringsförslag
    Under rubriken " 10dygnsprognos för xx"
    Tabell redovisningen:
    Vid dygnsbyte redovisas sista timmen på nästa dygn.
    Det ger ochså konstiga dygnsnederbörds-värden?
    MVH
    Johan

  • Hej!

    Diagrammen för 10-dygnsprognoser är mycket bra, bättre än DMI:s och YR:s, men jag kan inte se dagarna på X-axeln (undantaget ett dygn mitt på axeln). Detta gäller Staffanstorp. Vad är problemet??

    MVH Örjan

  • Hej Örjan!
    Om du håller muspekaren över diagrammet så ser du vilket datum och vilken tid.
    Jag vet inte om våra utvecklare har tänkt göra någon förändring där, men jag framför det till dom.

    Gott nytt år och god fortsättning!

  • Tack det samma!

    Jag har sett att jag kan använda musen, men diagrammet hade vunnit mycket i överskådlighet om varje dygn hade varit markerat även om ni redan är bättre än DMI o YR.

    MVH Örjan

  • Hej! Om ni nu håller på att göra om sidan så vore det väldigt trevligt om det fanns en funktion som visade om någon observationsplats är tillfälligt ur bruk. Jag tycker att det händer allt som oftast att observationerna släpar efter både 1 och flera dygn utan att man vet vad som skett. För en nyfiken person som jag är blir det lätt frustrerande!
    Bertil Nordin
    Rättvik

    Bästa svaret
  • Hej.
    Under Observationer har jag som förslag att ni lägger in vattenståndet också i dom mätstationer som har den funktionen....ex Storön Norrbotten;)

    MVH Roger

  • Hej!
    Vi tar med oss era åsikter om diagrammet. Värdefullt!

    Vad det gäller information om någon observationsplats tillfälligt är ur bruk, så är det något vi måste diskutera. Det är inte säkert att det är en lätt nöt att knäcka. Men tack för att du delgav din åsikt!

    I observationstjänsten så kommer även vattenståndet snart att visas. Jag undersöker nu hur det är ställt med Storön, Jag vet att vattenstånden i t.ex. Kalix kommer att läggas ut!

    Bästa hälsningar

  • Hej
    Det lät bra. Och (Storön) är Kalix

    Tack för en bra tjänst

    /Roger

  • Hej igen!
    Jag fick precis svaret från en kollega också, att Storön är Kalix! Nu har jag lärt mig något!
    Hälsningar

  • Hej!
    Jag saknar månens faser i prognoserna, t.ex. när man går in på 10-dygnsprognos kunde det ha stått vilken måne det är, t.ex. som % av fullmåne och en liten figur med hur full månen är.
    Annars är allt mycket bra!

    Vänliga hälsningar
    Martin
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig! Just nu finns tyvärr inga planer på att lägga till information om månens faser. Men vi får överväga det, om vi ser att efterfrågan ökar!
    Bästa hälsningar
  • Hej
    Vad tror ni om att lägga till en länk till prognoserna på respektive stations observation sida?
    Skulle underlätta när man vill veta både aktuell status och kommande väder.

  • Hej!
    Idén är intressant! Vi får ta med oss detta. Det är dock ibland svårt att hitta en bra balans mellan att vilja visa mycket data och fortfarande ha en lätt-använd tjänst.
    Trevlig helg!