Finns karta för land- och sjörapport?

Hej!
Jag tycker att er land- och sjörapport i radion är väldigt trevlig att lyssna till, och ibland viktig för mig. Jag förstår att för alla som arbetar ute eller inom transport är den jätteviktig!
Men, mina barnbarn tycker att det bara är ett rabblande av ovanliga namn...
Så jag har tänkt att ha en lektion med dem om alla platser som det görs mätningar på, och visa på en karta. Då tror jag att de också kommer att gilla, eller i varje fall förstå, rapporten.
Jag har hittat en karta över Norden som säljs via adlibris, men det syns inte om alla mätplatserna finns med. Ni kanske säljer en sådan, eller vet om en karta som är bra? OBS jag menar alltså en karta som man hänger på väggen. Inte en karta i datorn.
Vänlig hälsning,
Lars Häggarth

Kommentarer

  • Hej Lars,
    Kul att du vill lära dina barnbarn detta. Jag mailar dig denna karta.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst