Felaktiga Max-min värden

Hej!

Är väldigt nöjd med nya max-min sidan!

Ibland smyger sig dock uppenbarliga felmätningar in. Ex. är maximala snödjupet i Uppsala i morse 160 cm (korrekt värde är 0 cm). Tidigare har Bollnäs rapporterat 140 mm nederbörd under dygnet. Vet att även någon station i Skåne haft problem med mätningen. Hursomhelst skulle någon form av kvalitetskoll eller automatisk rensning behöva göras för dessa felaktiga värden. Skulle kunna göras relativt enkelt då de värden jag sett är uppenbarligt felaktiga och isolerade.

Kommentarer

  • Hej Johan,
    Tack för att du kontaktade oss om detta.
    Snödjupet på denna automatstation är felaktigt, vi jobbar på att få bort det ur våra system.
    Önskar dig en fortsatt bra dag.