Fel tid i Android

Hej,
Jag går ofta in under Vädret i Sverige/Observationer på er hemsida för att se tillförlitliga värden på temperatur, vind och nederbörd från en näraliggande väderstation. På min iPhone och min dator fungerar detta bra. På min surfplatta visas däremot fel tid på observationerna, närmare bestämt en eftersläpning med två timmar: när det står "idag kl. 09:00" på min iPhone står det till exempel "idag kl. 07:00" på min surfplatta, trots att den visar observationerna från klockan 9:00. Vad kan detta bero på? Jag har en Samsung Galaxy A (2016) med Android 7.0 (den senaste programvaruuppdateringen). Tidsinställningarna i plattan hämtas automatiskt från nätverket och visar rätt tid på både skärmen och i olika appar. Problemet började för någon månad sedan – innan dess visades rätt tid även på observationerna.

Kommentarer

  • Hej Staffan,
    Det låter som din platta har råkat ut för en tidszonsomställning (även om det ska justeras automatiskt).
    Prova att gå in i inställningarna på plattan och ändra till manuell tidszonsinställning, välj en annan tidszon och välj sedan "Stockholm, Sverige". Testa att starta om plattan och rensa cachen i webbläsaren, kolla sedan om det löste felet. Återkom gärna om det löste sig eller inte.
  • Tack, Anders. Det löste problemet!
  • Toppen, önskar dig en trevlig fredag!
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.