Fel på "Vädret i..."

Jag brukar använda sidan med "Vädret i ...." där det finns bl a 5- och 10-dygnsprognos samt senaste dygnet timme för timme.

Idag är det något fel på vädersymbolerna i 10-dygnstabellen och när jag väljer "senaste dygnet" så kommer jag i stället till en torftigare femdygnsprognos för min ort.

Kommentarer

  • Hej!

    Det gamla Sverige-vädret finns inte mer. Nu är det enbart den nya hemsidan som gäller, med betydligt bättre geografisk upplösning i modellerna än vad den gamla kunde erbjuda.

    Exempelvis finns här sidan för Malmö:

    https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/ortsprognoser#geonameid=2692969,flik=0

    För att se vädret på timnivå klickar du på den lilla pilen till vänster om ordet "DAG" i tabellens heading.

  • Tack för snabbt svar! 😀
    Och hur hittar jag vädret det gångna dygnet?
  • Äh, glöm frågan om det gångna dygnet, det finns ju längre ned på samma sida.
    Tack igen!