Var hittar jag Europaväder?

Hej!

Var hittar jag en europakarta med temperaturer och prognoser för olika orter på SMHI:s hemsida?

Vänliga hälsningar
Jonas Erkman

Kommentarer

  • Hej!

    Det bästa är nog att du i rutan "Sök ort" skriver in någon stad i Europa, som du sedan väljer. Kartan som du då får upp kan du flytta och zooma enligt önskemål.
  • Det har jag försökt flera gånger men det fungerar inte.  Kartan stannar i Sverige.

  • Hej Anna-Clara,
    Gå till förstasidan på www.smhi.se. När du börjar skriva ortsnamnet eller namnet på landet i "Sök ort" så får du fram förslag. Välj önskat förslag så får du både en tabell med de närmsta tre dagarna och en karta över orten med omnejd.

    Önskar dig en fortsatt bra torsdag!