Er enkät om hemsidan är alltför ambitiös!

Enkät om hemsidan är alltför ambitiös!
Hej SMHI, jag fick en pop-up-ruta med en enkät på er hemsida i morse. Man skulle tala om vad man tycker om SMHI-s hemsida. Jag tänkte tala om att det som jag nästan dagligen tittar på, dagens och morgondagens väder där jag bor, det är väldigt bra. En liten aning för bra ibland, för när jag flyttar markören så får jag en massa ovidkommande menyer så snart markören passerar över något som har en meny. Men redan första frågan i enkäten kunde jag inte svara på, så jag lät bli att försöka fylla i enkäten. Hälsningar, Ulla L

Kommentarer

  • Hej Ulla! Tack för återkopplingen! Är det när du får fram menyn som visar innehållet under "Vädret" som du tycker att det blir för mycket?

    Använder du enbart vädertjänsten som finns på vår startsida på smhi.se?
    Leif Webbkoordinator
  • Hej Leif,
    Jag har ställt in ett bokmärke så att jag hamnar direkt på "Vädret i (och namnet på min ort)", på tabellen "10 dygn, tabell". Där klickar jag på "idag", och skrollar neråt för att se hur det kommer att bli på olika delar av dagen. När jag sen skrollar uppåt igen, så råkar jag röra markören över meny-raden (SMHI, Vädret, Klimat, Data osv), och så snart markören nuddar meny-raden så faller någon av menyerna ut (ner) som pop-up, och döljer vad som står nedanför. Det är inte något stort problem, jag har lärt mig att svänga markören lite mer åt sidan så försvinner popo-up-menyerna.
    (Men det jag ville med min fråga, det var att tala om att enkäten som jag hamnade i, när jag gick in i hemsidan igår, den enkäten hade som första frågor formuleringar som jag inte kunde svara på, och det kan väl också vara bra för er att veta.)
    Förresten så hade jag gärna kunnat ställa in bokmärket ända till att hamna på kolumnen "idag", men det fungerade bara samma dag som jag gjort inställningen. Jag tror att det gick att göra i tabellen "5 dygn", men den är inte lika bra att läsa.   Hälsningar, Ulla L
  • Hej! Tack för svaren!
    Vi ska se över menyer under året så vi tar med din synpunkt där.

    Första frågan i enkäten är "Hur ofta besöker du vår webbplats?" Men alternativen "Detta är mitt första besök", "Varje dag", "Varje vecka", "Varje månad" och "Mer sällan". Är det den frågan du har svårt med?

    Tar även med din idé om att kunna bokmärka specifik tidssteg i prognosen. Vilken av vädertjänsterna är det du använder? Vi har en äldre, som ska fasas ut, och en nyare

    Leif Webbkoordinator