Dialogruta "Appen är inte uppdaterad och kan göra iPad'en långsam"

Hej,
Väder appen för iPad fungerar inte på iPad Pro. Köpte en ny idag och när appen startas så öppnas ett dialogfönster som varnar för att appen inte är uppdaterad och kan göra iPad'en långsam. När appen väl öppnas så visas inga tabeller. Kör OS 10.2.1

Kommentarer

  • Hej Pelle,
    Tack för att du kontaktat oss om detta.
    Vi känner till problemet, och kommer att åtgärda det med en ny app så snart vi kan.
  • Blankt dialogfönster på IPad (10.2.1) fungerar däremot på IPhone,? Är felet hos mig?
  • Hej Malte,
    Felet ligger hos oss och rättar förhoppningsvis till sig inom några dagar (har med sommartiden att göra).
    Vi beklagar detta, men det finns ingen mening med att rätta upp det, när vi redan håller på att bygga en ersättare till gamla iPad-appen.
  • "SMHI bidrar till ökad säkerhet, god samhällsplanering och ett uthålligt samhälle. Dygnet runt, året om levererar vi prognoser och beslutsunderlag för människor och verksamheter som är beroende av väder och vatten."

    Men  APPEN till IPAD fungerar fortfarande inte! På Appstore står det att den senaste uppdateringen är från 2014! Och den fungerar inte alls......
  • Hej Björn,
    Vi beklagar att iPad-appen inte fungerar för tillfället, men det går jättebra att använda www.smhi.se via iPadens inbyggda webbläsare Safari.
  • Hej!
    iPad appen fungerar som den ska igen, det var som vi misstänkte övergången vintertid/sommartid.
  • Hej! Som fler här har skrivit, Ipad:en säger att appen gör plattan långsam osv, kör 10.3.1. Den verkar inte fungera alls. När kommer den nya? Tidsplan? Sen vore det toppen ifall den nya är kompatibel från Ios 9 och uppåt så även något äldre Ipads kan använda den.
  • Hej Anders, tack för ditt inlägg!
    Den nya appen är påbörjad, det är allt jag kan säga i dagsläget. Den nya appen kommer att vara bakåt-kompatibel med de flesta enheterna, allt för att nå ut till så många som möjligt.
    Den gamla appen ska fungera i dagsläget.
  • iPad-appens diagram visar endast 10-dygnsprognos / diagram med en blå temperaturkurva. Varför kan ni inte ge den samma utseende och samma funktionssätt som apparna för iPhone och Mac har?
  • Hej Anders,
    När vi byggde iPad-appen, så fanns inte appen för iPhone, eller dagens 10-dygnsdiagram, vi byggde den efter förutsättningarna då.
    I kommande version är det givetvis åtgärdat.
  • Anders!Men nu har du/ni väl ändå haft tid på er. Det är ju sex månader sedan du skrev att ni redan börjat med uppdateringen av appen. När i tiden räknar du med att den finns tillgänglig???
  • Hej Inger, tack för ditt inlägg.Jag kan endast se att det var fyra månader sen jag skrev i denna tråd att vi på väg med en ny app. Då hade vi precis börjat med en ny app. Nu håller vi på att buggtesta den nya appen. Av dessa fyra månader har det ju varit semestertider, så jag ser inte hur vi på något sätt har fördröjt oss med tiden. iOS 11 förväntas i september, så vi har fortfarande tid på oss.