Diagram

Hej!
Efter att i omgångar klagat på att det nya diagrammet inte var möjligt att skriva ut gläder jag mig nu åt den lilla utskriftssymbolen. Tack för den!
Vänligen
Sven Hedfors

Kommentarer

  • Hej Sven, tack för din återkoppling!
    Vi försöker att lyssna på alla våra användare.
    Jag har fört vidare ditt beröm till de inblandade.
    Önskar dig en fortsatt bra måndag!
  • Hej. Antagligen har utskriftssymbolen tagits bort av miljöskäl - ni vill väl inte uppmuntra till utskrift, så man kan ju använda utskriftsfunktionen i t.ex. Microsoft Edge, vilket jag tycker går bra. Man kan ju minska miljöpåverkan genom att använda baksidan på div. gamla utskrifter och välja "utkast" i skrivaren, då det går åt mindre bläck. - Jag undrar om loggan "SMHI" kunde ändras till vita bokstäver med tunna svarta ramar (åtminstone vid utskrift om ej på skärmbilden, om det går att differentiera så) så går det åt mindre bläck vid utskrift.
    Vänligen
    Hans Holmberg
    Hans Olof Holmberg
  • Hej Hans Olof,

    Om du håller in knappen: ctrl och sen boktaven: P så kommer utskriftsalternativ upp på skärmen. Det går tyvärr inte att ändra färgen på bokstäverna om du inte själv kan göra om det i Paint.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänliga hälsningar
    Cecilia