Blixtradarn

Blixtradarn visar ner än en timme senar i stället för var femte minut. Voffo då?

Kommentarer

  • Hej!

    Möjligen var det något strul just när du tittade? Nu tycks det i varje fall fungera, och radar/blixt-bilder finns för var 5:e minut om man väljer Sverige-kartan.
  • Varför är blixtradarbilderna 2 h gamla?
  • Hej Kristina,
    Eventuellt var det någon störning på våran tjänst vid tidpunkten, eller så hade du webbläsaren öppen i en längre tid? Det finns en funktion i radarbilderna som laddar in de senaste tillgängliga bilderna, den knappen hittar du på vänster sida i radarkartan.
    Önskar dig en fortsatt trevlig måndag!

  • Jag vill ha adressen till Blixtradar , den adress som finns är inte så precis som jag vill ha .. adressen. WWW.smhi.se är inte så precis .
    kommer fram till en ruta med massor  med information.  Så sk det inte vara
  • Hej Ronny,

    Här har du en direktlänk till vår tjänst radar med blixt: https://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/radar-blixt#colorblind=false,layerselected=15min

    Vänliga hälsningar,