Radar med blixt karta

Den gamla BLIXT karta är borta :-( Mycket ledsen över det nya radar. Det är omöjligt att se om någon blixt idag, om du inte vill rulla igenom var 15: e minut av alla timmar.
Vänligen gör som den danska DMI http://www.dmi.dk/vejr/maalinger/lyn/
Blixt för de senaste 1,2 och 3 timmarna, hela dagen och föregående dag för hela landet.

Tack för en annars jätte bra hemsida

Kommentarer

  • Hej Laila, tack för ditt inlägg.
    Jag kan inte se hur det skulle medföra någon extra funktionalitet än hur det fungerar just nu, eller vilka behov vi då skulle uppfylla gentemot den kostnad det kostar att utveckla radartjänsten till att stödja summering av dagar/timmar.
    Vi har tyvärr inte resurser och pengar att uppfylla våra användares enskilda önskningar.

    Roligt att du gillar våran sida, det betyder mycket för oss!
    Önskar dig en bra söndag.
  • Hur man svarar SMHI frågan: Finns det något blixt idag? på SMHI måste du sitta och titta igenom varje uppdatering och hoppas att du inte misser dom små röda +. Den här bilden från DMI visar blixten sista timmen i rött, 2 timmar i gult och 3 timmar i grönt. Inte svårt att förutsäga var det kan blixtar kommande timmen...

  • .....fortsatt:
    Och här ett exempel på blixt för den aktuella dagen på DMI

    Norways officiella webbplats har också denna typ av information om blitx. Kanske kan du erbjuda det som en betald tjänst, om SMHI inte har några pengar att förbättra sin webbplats till samma nivå som i grannländerna.

    Tack igen för den bra servicen och de snabba svaren.

    Laila

  • Hej Laila, tack för bilderna och den utförliga förklaringen!
    Jag ser till att produktansvarig för meteorologin får reda på detta.
    Önskar dig en fortsatt bra måndag!
  • Hej,
    Det hade varit bra om man kunde köra bilden "baklänges" åt bägge håll. Går det?
    Nu går det bara att följa ett flöde i kronologisk ordning ej bakåt
  • Hej,
    Tack för alla bra förslag! Jag är inte säker på hur blixtdata lagras hos oss samt vad som är möjligt men jag tar med mig alla dessa bra förslag till nästa utvecklingsinsats.
    Med vänlig hälsning,