´Bättre?

Hej på er.
Tycker att er nya hemsida har blivit mycket sämre sedan ni gjorde om den!

Kommentarer

  • Hej!

    Vilka saker är det du tycker har blivit sämre? All konstruktiv återkoppling uppskattas av våra webansvariga.
  • Hej Hans.
    Jag är bonde och brukar periodvis titta mycket på vädret ibland flera ggr/dag.
    För att snabbt få en överblick brukar jag titta på YR,DMI samt SMHI.
    Jag tycker att Yr är enklast sedan DMI. Men sedan SMHI blev i stort "typsnitt" tycker inte jag att det blivit bättre skulle gärna se att storleken var kvar som tidigare om man hade möjlighet att välja skulle jag gärna välja tillbaka.
    Med vänlig hälsning. Peter
  • Hej Peter,
    Inom kort kommer våran startsida att se ut såhär (länk till Startsidan BETA), kommentera gärna om det är något du saknar där!
    Det finns en enkät där vi samlar ihop alla svar.
    Hoppas detta kommer att ge dig en bättre överblick, önskar dig en fortsatt bra torsdag!

  • Kör Ubuntu + Firefox. Sedan ett tag (nån vecka?) funkar inte startsida eller 10-dygnsprognosen alls (går inte att ange ort). Det känns lite B, faktiskt. Visserligen är inte jag någon uppdateringsfantom, men detta kändes lite som att "fixa nåt som inte var sönder", eftersom det funkade utmärkt precis innan den senaste åtgärden.
  • Hej Rickard,
    Jag kan se att din webbläsare är från 2013. Ur säkerhetssynpunkt för din egen del rekommenderar jag att du uppdaterar din webbläsare, då du löper stor risk, när du surfar på nätet. Det har, efter din version, kommit 36 nya versioner av Firefox! Om du uppdaterar webbläsaren borde du kunna använda våra tjänster på ett rättfärdigt sätt.
    Önskar dig en fortsatt bra fredag!
  • Hej. Tack för svaret. Det är ju emellertid inte automatiskt så att man "får virus" eller andra problem bara för att mjukvaran inte är precis ny... En mängd andra sidor (de flesta, som kvällstidningar, banksidor etc) funkar utmärkt i min uppsättning. Det hela har nog snarare sin rot i att någon mer avancerad funktion har lagts till i er hemsida och där går min läsare bet. Som användare undrar man ju vad det var för "förbättring" som skapade konflikten, eftersom det i andra (mer "moderna") läsare ser ut ungefär som vanligt. Dvs det ser bra ut, men det gjorde det tills helt nyligt i min läsare också. Jag förstår din kommentar och ska fundera på en uppgradering, men detta med säkerheten ligger nog mer i att veta vad som står i adressfältet innan man följer en länk och ha ett robust operativsystem.
  • Hej Rickard, tack för svaret.
    Jag förstår dig, eftersom det fungerade för en vecka sedan och borde fortsätta så.

    Emellertid så måste vi också ibland satsa på nyare teknik. I denna version har vi helt tagit bort flash, en teknik som snart slutar att stödjas av alla moderna webbläsare. Vi måste följa med utvecklingen och vi måste stödja de senaste versionerna av de stora webbläsarna, annars kan vi inte leverera till majoriteten av allmänheten, som uppdaterar sina webbläsare.