Avrinning från tätort

Hej
Hur mycket dagvatten kommer det till ett uppsamlingsställe från en tätort som har ett tillriningsområde på 4,5km2, vid ett 2,10 och 50 årsregn,
finns det några enkla beräkningstabeller för detta?
mvh Nils-Arne

Nils-Arne Nilsson

Kommentarer

  • Hej Nils-Arne,
    Tack för din fråga.

    Här finns information om hur många mm nederbörd som regn med olika åtkomsttider och varaktighet motsvarar. För beräkning av hur mycket dagvatten som kommer till ett uppsamlingsställe hänvisas till Svenskt vatten.

    Vänliga hälsningar
    Anna Eklund

    Allmänhetens Hydrolog