Appen fungerar inte på min iPad

Hej,
SMHI-appen har inte fungerat på min iPad i flera dagar nu. Jag kan öppna appen, men den visar inget. Det enda jag ser är detta och jag kan inget göra. Jag har ominstallerat den vid flera tillfällen och startat om min iPad, men inget händer. Är det något ni vet om? På min iPhone fungerar appen som vanligt.
Mvh
Pia

Kommentarer

  • Hej Pia, tack för din inrapportering.
    Vi har för närvarande driftstörning på väderappen för iPad, men vi håller på att jobba på problemet.
    Vi beklagar att det inte har fungerat under helgen och jag återkommer i tråden när problemet är löst.
  • Hej igen,
    Nu har vi åtgärdat felet som gjorde att iPad appen inte fick någon data.
    Önskar en fortsatt trevlig måndag!
  • Hej och tack för återkoppling.
    Appen fungerar igen, dock inte helt felfritt än. Ser inga sol/eller molntecken bredvid vädernederbörd (som dessutom saknar ett r, det står ”vädenederbörd” men det är kanske lyxproblem. Tänkte bara att jag ville uppmärksamma det.
    Ha en bra dag med mycket ☀️☀️☀️
    Mvh
    Pia
  • Hej Pia och tack för återkopplingen!
    Vi håller just nu på att försöka få våra bakomliggande system att skicka rätt vädersymbol, så att appen förstår vilken symbol den ska visa.
    Våra tekniker jobbar med felet, och symbolerna kommer att dyka upp när det är löst, förhoppningsvis snart.

    "Vädenederbörd" är två kolumnrubriker som klibbat ihop (på grund av ovanstående fel), så det rättar också upp sig när ovanstående är löst.
  • Jag har en IPad Pro och dör funkar inget på appen sidan är blank den ser ut som den längst upp på denna sidan.
  • Hej. SMHI-appen fungerar inte på min ipad. Samma fel som tidigare beskrivits av andra användare. Felet brukar kvarstå någon dag för att sedan fungera igen. Vad beror detta på? Appen i Iphone fungerar alltid.

    Mvh Robert
  • Hej Jan och Robert, tack för inlägget.
    Det gjordes en förändring i vår infrastruktur i måndags, där man av misstag flyttade på iPad-appens service, appen ska ha fungerat normalt igen sen i tisdags.
    Önskar en trevlig helg!