Appen fungerar inte på min iPad
Hej,
SMHI-appen har inte fungerat på min iPad i flera dagar nu. Jag kan öppna appen, men den visar inget. Det enda jag ser är detta och jag kan inget göra. Jag har ominstallerat den vid flera tillfällen och startat om min iPad, men inget händer. Är det något ni vet om? På min iPhone fungerar appen som vanligt.
Mvh
Pia
Följ inlägget
0
följare
Vi har för närvarande driftstörning på väderappen för iPad, men vi håller på att jobba på problemet.
Vi beklagar att det inte har fungerat under helgen och jag återkommer i tråden när problemet är löst.
Nu har vi åtgärdat felet som gjorde att iPad appen inte fick någon data.
Önskar en fortsatt trevlig måndag!
Appen fungerar igen, dock inte helt felfritt än. Ser inga sol/eller molntecken bredvid vädernederbörd (som dessutom saknar ett r, det står ”vädenederbörd” men det är kanske lyxproblem. Tänkte bara att jag ville uppmärksamma det.
Ha en bra dag med mycket ☀️☀️☀️
Mvh
Pia
Vi håller just nu på att försöka få våra bakomliggande system att skicka rätt vädersymbol, så att appen förstår vilken symbol den ska visa.
Våra tekniker jobbar med felet, och symbolerna kommer att dyka upp när det är löst, förhoppningsvis snart.
"Vädenederbörd" är två kolumnrubriker som klibbat ihop (på grund av ovanstående fel), så det rättar också upp sig när ovanstående är löst.
Mvh Robert
Det gjordes en förändring i vår infrastruktur i måndags, där man av misstag flyttade på iPad-appens service, appen ska ha fungerat normalt igen sen i tisdags.
Önskar en trevlig helg!