App som inte funkar.

Hej, den senaste appen för mobil är kanonbra MEN, den funkar inte. Jag har laddat om den hur många gånger som helst. Den fungerar  när den just laddats ner men efter en stund så låser sig allihop utom OBS-kartorna. Man vill ju gärna se prognosen nu när det finns tillgång till en sådan och även 10-dygnsprognosen. Men, icke. Om jag nu installerar om appen så funkar den en stund sen slutar den med det. Jättetråkigt på en så bra app. Jag använder Appletelefon som är uppdaterad. Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Björn, tack för att du kontaktat oss om felet med ”frysning”.

    Vi kan inte återskapa frysningen på varken en iPhone 8 eller en iPhone X med iOS 11.3, så vi behöver lite hjälp av dig. Kan du försöka beskriva så utförligt som möjligt vad du gör för att ”frysa” telefonen, och hur själva frysningen beter sig?

    Har du även möjlighet att skicka över felrapporteringen från telefonen? Den hittar du under Inställningar >> Intrigitetsskydd >> Analys >> Analysdata (om det ens finns någon eftersom telefonen ”fryser”). Du kan maila den till mig på anders.laurin@smhi.se.
  • Hej igen,
    Vi har nu äntligen lyckats återskapa felet!
    Vi ska nu kika på varför det händer, och förhoppningsvis kommer en uppdatering inom kort.
    Du behöver inte starta om telefonen varje gång, det räcker med att svepa bort appen ur multitask-menyn ("döda" appen) och starta om appen igen.
  • Hej Anders, nu har jag kommit på vad som orsakar felet att appen hänger sig. Det sker efter jag har storleksförändrat kartbilden tex för att kunna se hela Skandinavien. Jag ser verkligen fram mot att få en uppdatering så att det här problemet kanundvikas. Jag vet inte om jag skrev att jag använder en Apple-telefon.

    Mvh
    Björn Zelmerlööw
  • Hej Björn,
    Vi har fixat den buggen (och en hel del annat). Vi sitter just nu och testar internt innan ny version släpps till Apple för granskning, förhoppningsvis dyker den nya versionen upp denna vecka.
  • He

    Hej Anders
    Uppdateringen av vädersolen verkar funka kanon! Det har i alla fall inte hängt sig hittills. Snabbt korrigerat, all heder!