Ackumulerad temperatursumma i Sverige inom vegetationsperiod

Hej!

Jag läste att vegetationsperiodens längd till exempel i Stockholmstrakten är ca 190 dagar. Men jag kunde inte finna värdet för ackumulerad temperatursumma för vegetationperioden. Har ni dessa data till exempel i en form av en karta för hela Sverige?

Med vänliga hälsningar från Vanda, Finland,

Tuomas