10-dygsprognosgrafiken

Eftersom temperatur- och vindprognoserna i den datorgenererade 10-dygnsprognosen hänför sig till timklockslag blir det litet vilseledande med kontinuerliga kurvor. Punktdiagram skulle fylla samma funktion, t.o.m. vara mera informativa där prognostidpunkterna ligger glesare och vara lika lättlästa. Om staplar för uppskattad osäkerhet också inkluderades i diagrammet skulle det vara lättare att visualisera osäkerheten än från det nuvarande sättet att presentera denna.

Kommentarer

  • Hej Åke,

    Tack för din feedback!

    Jag tar detta vidare till våra utvecklare som förslag till kommande utvecklingar av vår hemsida.

    Vänliga hälsningar,