Kan jag komma åt gamla versionen av 10-dygnsdiagrammet?

Hej,

Jag tycker nya 10-dygnsdiagrammet blivit sämre. Det är för snålt med plats, man ser inte alla dagar - bara var annan dag. När man klickar på i dag eller i morgon kommer bara en vädersymbol för hela dagen upp. Vore bättre om man kunde öppna diagrammet i ett nytt fönster. Kan man komma åt det gamla diagrammet?

Hälsningar, Christer

Kommentarer

  • Hej Christer,
    Tack för din värdefulla information, jag tar den vidare till inkorgen för vidareutvecklingen av diagrammet.
    Det gamla diagrammet når du än så länge via http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land

  • Jag instämmer helt med ovanstående. Det gamla diagrammet är helt överlägset.

  • Går det inte att få den gamla sidans tydlighet vad gäller diagrammet med vindstyrka, vindriktning och nederbörd timme för timme? Den var helt överlägsen de nya varianterna. Om man kollar i tabellen kan man se detaljerna, men det ger mycket dålig överblick.
    Trist att den gamla sidan inte är tillgänglig längre.

  • Hej Roland,
    Det tidigare versionen var skriven i Flash, något som fler och fler webbläsare slutar stödja. Skulle du kunna ge oss något mer konkret; Vad var tydligare med det gamla 10-dygnsdiagrammet jämfört med det nya?
    Vi släpper inom kort den skarpa versionen av en ännu nyare variant av 10-dygnsprognosen BETA, så det är NU du har chansen att påverka resultatet här.
  • Hej,

    Jag instämmer helt att det gamla diagrammet är helt överlägset.  Kan inte vi ha tillbaka det gamla diagrammet?
  • Hej Christina,
    Det gamla diagrammet baseras på en webbteknik som upphör inom kort. Kan du ge oss återkoppling på vad du saknar i det nya diagrammet, så vi kan förbättra det?
  • Jag har inget emot det nya 10-dagarsdiagrammet men har i stället vissa tekniska problem med det.
    Jag har två datorer, en windows och en xUbuntu. I windowsdatorn kan jag uppdatera genom att trycka på "uppdatera sidan", men i xUbuntu fungerar inte det, utan jag måste i stället stänga ner er sida och öppna på nytt för att få en uppdatering. I båda datorerna använder jag Firefox webbläsare. Var kan problemet ligga?
    I den gamla versionen kunde man klicka på "10 dagar" och den uppdaterades. Går det att lägga till en uppdateringsknapp på er sida så slipper man uppdatera webbläsaren?
  • Hej Valter, tack för inrapporteringen!
    Vi har ganska nyligen blivit införstådda med att det fortfarande finns något cachnings-fel i koden, och det verkar också mestadels påverka Linux-användare. Vi jobbar på att lösa felet, förhoppningsvis innan vi släpper produkten skarpt.
  • Varför kan man ej hitta favorit platser som man kunde förr. Ett ex om man söker på Dalarö så får man till svar att orten inte hittas och hur gör vi som är på sjön och vill ha dessa sjönära orter.
  • Hej Bo, tack för ditt inlägg.
    Dalarö finns med bland våra prognosorter.
    I den blå sökrutan, direkt ovanför kartmodulen på startsidan, kan du skriva in "dalarö", så kommer prognosen. Jag skickar med två direktlänkar till vädret för Dalarö, för säkerhets skull.
    Startsidan - Dalarö
    10-dygnsprognos - Dalarö
    Önskar dig en fortsatt bra måndag!