Hur säljs Zweigart Locker hooking väv?

Hej! Jag ska göra med trasor istället för garn och stötte på den här typen av väv. Men jag är lite osäker på hur jag ska ange mängden om jag tex vill ha väv till en matta på 2x3 meter? Vad ska jag skriva i antal-rutan?

Vänlig hälsning,
Sofia Andersson

Kommentarer

  • Hej, Sofia
    Väven sälj på en bredd på 100 cm, så du får skarva ihop två bredder på mitten, men det funkar ju fint med denna väv.
    Det betyder att du behöver 600 cm, 60 dm, 6 meter för attfå till formatet 3x2 meter.
    Alltså skall du fylla i 60 i antalsrutan.

    Madeleine Kreatör