Hur monterar man vridbeslag 2661?

Hej.Skulle det här vridbeslaget passa till en marmorskiva Ø50? Hur kan man i så fall fästa den? Mvh Cecilia.

Kommentarer

  • Hej,
    Bara du kan fästa det och borra ett hål i en av delarna så fungerar det att använda till alla material. Vi har en tydlig beskrivning på webben hur man monterar det, du hittar beskrivningen här. Så monterar du ett vridbeslag.

    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • Hej.
    Tack för svar.
    Den beskrivningen var för ett annat vridbeslag. Tänkte på det andra ni har, art. 2890-0000.
    Är det säkert att det är samma monteringsanvisning?

    Mvh Cecilia.

  • Tekniken är den samma, det enda du ska tänka på är att skruva fast den sidan av vrid-beslaget utan stora hål först, i bottenplattan. Du vrider då fram ett stort hål på beslaget och skruvar genom detta.
    Placera bottendelen med vridbeslaget på topp-plattans undersida. Se till att vridbeslagets hål placeras direkt över topp-plattans förborrade skruvhål. (kika genom det stora uppborrade hålet).
    För in skruvmejsel genom det stora hålet och skruva fast skruvarna i skruvhålen, vrid beslaget för att nästa skruvhål skall ”komma fram”
    Madeleine Kreatör
  • Hej. Tack, då det är tänkt till en marmorskiva går det ju inte att skruva. Tror du att det går att limma istället? Eller har du något annat tips? Mvh Cecilia.
  • Limma är nog enda sättet då. Jag skulle göra markeringar på undersidan av bottenplattan och sedan använda mig av detta epoxylim och limma fast beslaget på denna först. Låt torka.
    För att få topp-plattan centrerad kan du rita av den på en bit kartong och klippa ut, ställ bottenplattan mitt på och lägg sedan på topp-plattan med mallen som vägledning, med limmet emellan.
    Epoxylimmet finns också i en snabbtorkande variant.
    Madeleine Kreatör