Vad behöver man för att göra silikonformar för avgjutning?

Hej! Min flickvän fyller snart år och jag vill fixa silikon och resin (eller vad det nu är) till henne så hon kan gjuta av sina fina lerfigurer. Jag kan inget om ämnet så behöver hjälp med att veta vad jag skall beställa. Hon gör modeller i super culpey och vill alltså kunna göra silikonformar av dom som hon sen kan hälla resin eller vad det heter, för att på så sätt göra kopior av sina originalmodeller. Modellerna är allt från pyttesmå till stora som en brödrost. Vill alltså både köpa sillikon och vad det nu är man man sedan fyller silikonmallen med för att få den färdiga kopian.

Om det är relevant så vill hon kunna måla ovanpå den färdiga kopian, precis som om det vore sclupey-originalet.

Tack på förhand! 😀

theo

Kommentarer

  • Silkongummi har vi och du köper härdare separat. (Härdaren finns för snabb eller normal härdningstid.) Resin hittar du här, finns i en nyare variant, som inte luktar så mycket här. Det finns alltid möjlighet att skicka tillbaka om det blir något som inte passar. Är du tveksam går det ju alltid att köpa ett presentkort från oss.
    Madeleine Kreatör