Vilken typ av Peddigrotting är detta?

Hej! Jag har lite frågor angående varan Peddigrotting, jag tänkte försöka mig på att göra ett eget soffbord men är väldigt oerfaren och vet egentligen inte vad jag ger mig in på... Jag har bifogat en bild på hur jag vill att bordet ska se ut ungefär (jag har själva stommen till bordet redan). Nu till min fråga, tror ni att det skulle vara möjligt att göra ett bord som liknar det på bilden med den varan ni säljer? Tror ni att det kommer hålla och går det att böja på det sättet? Detta kanske är lite konstiga frågor men jag gör ett försök tänkte jag 😀

Kommentarer

  • Bordet på bilderna är gjorda av peddigskena, alltså en plan rotting. Peddigrotting är rund och passar bättre till att väva krogar och liknande. Rottingen blötläggs innan den bearbetas, då är den formbar. Jag rekommenderar dig att köpa/låna en bok om ämnet, tyvärr har vi inte någon passande titel för närvarande.
    Madeleine Kreatör