Vilken veke passar till vekhållaren?

Hej!

Vilken veke passar till vekhållare 8596-0000?
Vilken vekhållare passar till oljelampsveke 4 mm?

Har ni dessa artiklar?

Mvh
Mikael J
Mikael Johannesson

Kommentarer

  • Hej, Mikael
    Till denna vekhållare passar oljelampsveken. Den är 4 mm tjock.
    Madeleine Kreatör
  • Hej!

    Ok, har dessa och monterat i en ölflaska med lampolja.
    Det brinner i ca 30 sekunder, sen slocknar lågan och veken glöder ned till hållaren.

    Varför orkar den inte suga upp lampolja?

    Mvh
    Mikael
    Mikael Johannesson
  • Beroende på hur lång din veke är, tar det olika lång tid innan veken har sugit in tillräckligt med olja för att kunna brinna jämnt. Detta kan ta upp till en timme. Fyll inte på för mycket olja, 3/4 brukar räcka. Här kan du läsa om hur du gör en säker oljelampa.
    Madeleine Kreatör
  • Den har stått ett dygn nu....
    Men funkar inte.
    Mikael Johannesson
  • Hej Mikael,
    Vi har funderat här fram och tillbaka vad som kan vara fel men har tyvärr inga fler tips att ge då detta brukar fungera. Har det legat i blöt i ett dygn bör det fungera som det ska. Var flaskan helt ren och torr innan du fyllde på med lampolja?

    Annars får vi be dig kontakta vår kundtjänst om du vill ha ytterligare hjälp eller göra en reklamation av produkten. Du når oss på order@slojd-detaljer.se eller 0511-26767. Vi beklagar att vi inte kunde reda ut problemet denna gång.

    /Caroline
    Caroline Marknadschef