Vart kommer era fjädrar ifrån?

Vart kommer era fjädrar och påskfjädrar ifrån?

Kommentarer

  • Hej,
    Vi förstår absolut din fråga och detta är även mycket viktigt för oss. Våra fjädrar kommer undantagslöst från USA. Det rör sig om kalkonfjädrar plockade från slaktade djur som kommer från uppfödare kontrollerade av amerikanska jordbruksdepartementet.

    I samband med högtiden Thanksgiving konsumeras ansenliga mängder kalkon i USA. Fjädrarna är en restprodukt från denna slakt och lämpar sig väl som påskfjädrar eftersom de har en bra storlek och stadga. Fjädrarna är steriliserade i USA för att säkerställa att de inte kan bära någon smitta.

    Caroline Marknadschef