Vart hittar man säkerhetsdatablad?

Vart hittar man säkerhetsdatablad till en specifik produkt?

Kommentarer

  • Ett säkerhetsdatablad innehåller information om eventuella hälso- och miljörisker samt andra egenskaper hos vissa kemiska produkter och beredningar.
    Är man företagare eller offentlig verksamhet och kan antas använda produkten yrkesmässigt, levererar vi regelbundet säkerhetsdatablad med ordern. Som konsument kan man själv hämta de blad man önskar här.

    Mer information om vilka produkter som det måste finnas säkerhetsdatablad på och andra frågor om miljöpåverkan hittar du hos www.kemi.se.

    Caroline Marknadschef