Varifrån kommer lädret?

Hej, jag har tittat lite på det läderspill man kan få tag på hos er, men jag skulle gärna vilja veta huruvida lädret dels är Svenskt? Ekologiskt eller liknande? Och vad kan ni garantera kring djurens liv, välmående och sådana omständigheter? Alltså är lädret ok ur etisk synvinkel?
/David

Kommentarer

  • Hej
    Vårt läderspill kommer från Svenska leverantörer som arbetar engagerat med hållbarhet och med produkter av hög kvalité. Hudarna kommer från svenskuppfödda djur och därmed följs svensk lagstiftning.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör