Varför saknas innehållsförteckningen?

Hej,
Jag har sökt men kan inte hitta någon innehållsförteckning eller säkerhetsdatablad på Fingerfärgssetet. Var hittar jag det?
Louise

Kommentarer

  • Hej,

    Dessa färger och även en del pennor i vårt sortiment som är kemiska, CE-märka produkter klassificeras inte som farliga enligt den Europeiska kemikalielagstiftningen. Det innebär att varken vi eller våra leverantörer har skyldighet att lämna ut en innehållsförteckning. Till skillnad emot de produkter som har krav på innehållsförteckning och/eller säkerhetsdatablad. Dessutom har vi i många fall ingen information om exakt innehåll då det är en företagshemlighet av tillverkaren. Det behövs då heller inte göras ett säkerhetsdatablad som mer ingående går igenom farorna med produkter och dess komponenter.

    Är det någon specifik ingrediens du är orolig över eller annat när det gäller det kemiska innehållet så kan vi självklart se om vi kan få fram informationen åt dig.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef