Varför har ni bara katalog online?

Jag saknar den tryckta katalogen och att kunna bläddra fram och tillbaka. Varför har ni gått över till att bara ha katalogen digitalt?

Kommentarer

  • Hej,

    Visst har vi kunder som tycker att det är roligare att bläddra i en ”riktig” katalog. Men det ett led i vårt miljöarbete att inte längre påverka miljön med allt vad katalogtryck och transporter av den innebär.

    Beslutet att avstå från en tryckt katalog grundar sig även på ekonomin, det förnekar vi inte. I dessa oroliga tider med Coronavirusets framfart är framtiden väldigt oviss och vi måste vara förberedda på allt som kan komma i pandemins spår. Även om vårt företag i dagsläget klarat sig undan den ekonomiska katastrof den inneburit för många andra företagare, kan vi inte förutsätta att vi kommer att klarar oss helt utan påverkan även framöver.

    Vår strategi innebär att ge våra kunder största möjliga värde till minsta möjliga miljöpåverkan med en rimlig förtjänst och med fokus på vår överlevnad i många år framöver. Vi vill fortsätta vårt arbete med att förmedla nyttan, nöjet och nödvändigheten med eget skapande även till kommande generationer.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef
  • Jag förstår men tycker att det var bättre då även eleverna kunnde blädra och tycka till.
  • Mkt dåligt att ni inte har katalog längre...å det är inte sant med miljöpåverkan... det är väldigt lätt att åtrvinna papper/kataloger än att återvinna alla datorer och mobiler m.m.....det har en större miljöpåverkan....men det låter ju bra att säga.!
  • När vi pratar om miljöpåverkan gäller det inte enbart pappret utan även transporterna som en tryckt katalog innebär. En av de största utmaningarna för miljöarbetet är att minska transporternas negativa påverkan på klimatet och miljön. Trafiken påverkar naturen genom utsläpp av försurande, gödande och ozonbildande ämnen. Slöjd-Detaljer är även medlemmar i Elkretsen och återvinner samtliga av våra elprodukter.

    Caroline Marknadschef
  • Jo visst men samma ä det ju med transporter med det elektoniska grejerna, all plast, kretskort m.m....kolla i de fattiga länderna vilka som åtreviner våra berg  av dessa avfall. Det finns papper, tryck och transport inom sverige.
  • Väldigt synd att ni slutar skickat katalogen har varit kund hos er många år nu vet jag inte hur gör man beställer på nätet tycker det är svårare än beställda på katalogen jag är inte bra på datan o är inte förtjust heller jag hittar inte vad man beställer varor skulle beställda en sak pga jag gör mycket hobby saker
  • Hej Anneli,
    Jag förstår problematiken för dig. Detta är, som du ser enligt svaret ovan, ett beslut vi behövt genomföra av olika skäl. Dock har vi alltid kvar vår kundtjänst som mer än gärna hjälper till. Du når dom på 0511-26767. Förslagsvis kan du kika i vår onlinekatalog och sedan ringa in och lägga din beställning till vår telefonkundtjänst. Hoppas detta känns som en lösning som underlättar för dig!

    Caroline Marknadschef
  • Skulle beställa en katalog till en äldre bekant som inte har dator, han gör egna knivar så han bad mig beställa en men nu kan jag inte hjälpa honom med det, känns inte kul å göra honom besviken, han är över 80 år
  • Hej
    Alla argument för varför vi inte längre trycker någon katalog har du redan här ovan. Jag vill dock tillägga att om det är till en äldre person utan dator och endast ett fåtal sidor man behöver, kan vi ordna det. Maila order@slojd-detaljer.se så kan de skriva ut den eller de sidor din vän behöver.
    Marianne Kommunikatör
  • Varför inte kan ni inte skicka en katalog
    Kålsängsgränd 6b 75319 uppsala
    Carina Jansson
  • Hej Carina,
    Det var med tungt hjärta vi fick ta beslutet att lägga ner vår älskade tryckta katalog. Vi arbetar hårt med vårt miljöarbete där tryckta kataloger inte längre är miljömässigt försvarbart. Pandemin har även påskyndat den digitala trenden som även vi behöver följa. Det nästa bästa är då en digital katalog. Vi hoppas du ändå ska hitta det du behöver och att miljö och skaparglädje ska kunna gå hand i hand trots att det ibland kan upplevas lite mer omständigt.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef
  • Tycker det är jobbigt o kollar på datan bekvämare kollarkatalogen lugn o ro än på datan

    Anneli Persson
  • Jag beklagar också verkligen att ni inte har en RIKTIG KATALOG , SOM FÖRR! Jag tror ni förlorar mängder av kunder,, genom att bara ha en 379 sidors katalog - som dessutom är SVÅR att läsa/ bläddra i - på en DATORSKÄRM. Helt galet tycker jag.
    Hoppas ni tänker om i fortsättningen....
    Vänligen Lillwy Falk, Mariestad
    Lillwy Falk
  • Hej,
    Så som uttryckt här ovan så var det med tungt hjärta vi fick ta beslutet att lägga ner vår älskade tryckta katalog. Vi arbetar hårt med vårt miljöarbete där tryckta kataloger inte längre är miljömässigt försvarbart. Pandemin har även påskyndat den digitala trenden av flera olika anledningar. Det nästa bästa vi kan erbjuda är en digital katalog. Vi hoppas ändå man ska hitta det man behöver och att miljö och skaparglädje ska kunna gå hand i hand trots att det ibland kan bli lite mer omständigt.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef